Menu belki

piątek, 2 sierpnia 2019

Smaczne lato 2019






Zakładając swój warzywnik
nigdy nie pomyślałam,że porzysporzy mi on tak wiele radości.
To było odruchowe zagospodarowanie wolnej połaci ziemi po
zerwanej darni i przygotowywaniu miejsca pod nowy trawnik.
Stało się jednak inaczej.
Trawnika nie ma nadal.

Posadziłam to i owo w 2014 roku,
mimo porażki kontynuowałam uprawy pomidorow również w roku 2015,
potem nastąpiła przerwa aż roszerzyłam swoje uprawy i
oto w minionym sezonie stałam się pełnowartościową działkowiczką
co pokazałam w swoich postach rok 2018 cz.1 i cz.2
Z nadmiaru warzyw jakie mi obrodziły,
porwałam się nawet na przetwory z ogórków.
Było fajnie,było smacznie i było wygodnie
sięgnąć zimą po własne przetwory, więc i ten sezon rok 2019
poświęciłam uprawom warzyw wprowadzając nowe rośliny.

Jedliśmy więc własny szczypior,młodą cebulkę,rzodkiewkę,
sałatę,bób.
Korzystam z własnej uprawy selera i pora,koperku i lubczyku.
Teraz nadszedł czas pomidorowego święta.
To chyba afrykański upał sprawił,że mam obfity ich zbiór i
na sczęście omija mnie zaraza ziemniaczana.
Jestem absolutnie zaskoczona obfitym urodzajem pomidorów choć jednocześnie
zaliczyłam absolutną klęskę w uprawie ogórków.
Wysiewane wiosną dwukrotnie - różne nasiona ogórków - nie wzeszły i już.
Pokazały się za to siewki tam gdzie ich nie siałam w ilości szt.9.
Dobre i to.









Nie zadawala mnie ani ta ilość ani jakość bo ogórki te trapi jakaś choroba,
w związku z czym rosną kiepsko i takoż owocują.
Mam własną mizerię co drugi dzień ale
czy tak powinny wyglądać zbiory działkowiczki !? ●‿●

Za to pomidory....ach apetyczne na krzakach i przepyszne w konsumpcji.






Będzie też papryka.
Może w grudniu ale będzie

24 sierpnia 2019
Wszystko wskazuje na to,że będę konsumować paprykę z własnej uprawy.
Bardzo się cieszę





Zachwycające i smaczne...





Pomidory jakie musze powtórzyć w następnym sezonie:

Chapman
Owoce gładkie befsztykowe,mięsiste,słodko-kwaskowe.
Krzaki w ciągłym wzroście do mrozów.







Cosmonaut Volkov






Anna Russian
Średnio-wysoki,bardzo wątły,co nie przeszkadza mu w dobrym plonowaniu.






Pierce's Pride
Wysoki,owoce ciemno-purpurowe,słodkie.
Jest tolerancyjny na spadki temperatur,owocuje do mrozów.















<< Powrót do strony głównej
<< Powrót do FOTOLEKSYKONU














1 komentarz:

Karolina Zarębska pisze...

Jestem pod wrażeniem. Bardzo dobry artykuł.